۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳

اسامی هیات داوران جشنواره فیلم کوتاه «نهال» اعلام شد

اسامی هیات داوران جشنواره فیلم کوتاه «نهال» اعلام شد

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» اسامی هیات داوران خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام توکلی، محمدرضا اصلانی، هومن سیدی، شهاب اسفندیاری، بهرام دهقانی، محمود کلاری و آیدا پناهنده به عنوان اعضای هیات داوران سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «نهال» معرفی شدند.

بهرام توکلی از طراحان و کارگردانان پیشرو ایرانی‌ دارای مدرک کارشناسی ارشد فیلمنامه نویسی از دانشگاه تربیت مدرس است. وی فعالیت سینمایی را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه شروع کرد. توکلی در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم معناگرا برای «پابرهنه در بهشت» شد.

محمدرضا اصلانی نویسنده، شاعر، کارگردان و مستندساز ایرانی است. وی دوره آموزش فیلمسازی را در وزارت فرهنگ و هنر گذرانده ‌است. «باغ سنگی» با فیلمنامه‌ای از محمدرضا اصلانی و پرویز کیمیایی در سال ۱۳۵۵ جایزه خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را به دست آورد.

هومن سیدی کارگردان و فیلمنامه نویس و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. وی اولین فیلم بلند خود را در سال ۱۳۸۹ با نام «آفریقا» کارگردانی کرد. این فیلم در بخش آثار ویدئویی بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کرد. «سیزده»، «اعترافات ذهن خظرناک من» و «خشم و هیاهو» از دیگر فیلم‌های این کارگردان است.

شهاب اسفندیاری استادیار دانشکده سینما- تئاتر دانشگاه هنر، مستندساز و پژوهشگر در حوزه مطالعات فرهنگی است. وی دکترای خود را در رشته «نظریه انتقادی و مطالعات فیلم» از گروه  مطالعات فرهنگی دانشگاه ناتینگهام اخذ کرد.  مجموعه «جهانشهری‌ها» به کارگردانی وی سال گذشته از تلویزیون پخش شد و سری جدید آن نیز در حال تدوین است.

بهرام دهقان تدوینگر سینما و فارغ التحصیل رشته تدوین از دانشگاه کالیفرنیا در لس انجلس آمریکا است. او تاکنون بیش از ۷۰ تدوین فیلم سینمایی، ۹ مورد دستیاری کارگردانی، یک مورد صداگذاری، دو مورد میکس فیلم، یک مورد ساخت آنونس و یک مورد مشاوره فیلمنامه را در کارنامه خود دارد.

محمود کلاری عکاس، مدیر فیلم‌برداری و کارگردان ایرانی است. او دوره تخصصی شناخت و تکنیک عکاسی را در نیویورک گذرانده و در آژانس بین‌المللی عکس خبری سیگما در پاریس عکاسی کرده است. کلاری نمایشگاه عکس خود را با عنوان حکایت تنهایی آدم در سال ۱۳۵۵ در تهران برگزار کرد. تاکنون دو فیلم «بچه‌های آسمان» و «جدایی نادر از سیمین» در تاریخ سینمای ایران به اسکار راه یافته که محمود کلاری در آنها مدیر فیلمبرداری بوده است.

آیدا پناهنده دارای مدرک کارشناسی در رشته فیلمبرداری و کارشناسی‌ارشد در رشته سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. وی کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی چندین فیلم کوتاه داستانی، مستند، ویدیویی و تله فیلم را در کارنامه دارد. «ناهید» اولین ساخته بلند سینمایی او به شمار می‌رود.

کد خبر 3665700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha